Konya’da anne, bebeğinin kendisinden habersiz şekilde sokağa bırakıldığını iddia ederek, o dönemde ölümle tehdit edildiğini söyledi.
Olay, 18 Ağustos 2022 sabahı Karatay ilçesi Tatlıcak Mahallesi Defne Sokak’ta meydana geldi. 112 Acil Çağrı Merkezi’ne yapılan ihbarda, park halindeki bir aracın üzerinde bez torba içinde bebek olduğu bildirildi. Olay yerine gelen polis ekipleri, aracın bagaj kapağında terk edilmiş bir kız bebek buldu. Sağlık ekiplerinin ilk müdahalesinin ardından Konya Şehir Hastanesi Kadın Doğum ve Çocuk Hastanesine kaldırılan bebeğin, 2 kilo 460 gram ağırlığında ve henüz 1 günlük olduğu tespit edildi.

Aradan geçen üç yılın ardından, 40 yaşındaki M.D. Konya Cumhuriyet Başsavcılığı’na giderek bebeğin kendisine ait olduğunu açıkladı. Üç çocuk annesi ve bir restoranda bulaşıkçı olarak çalışan M.D., ifadesinde 2021 yılında C.B. isimli bir kişinin cinsel saldırısına uğradığını, bu saldırı sonucunda hamile kaldığını belirtti.
M.D., 2022 yazında doğum sancılarının başlamasıyla bir eve götürüldüğünü, burada bulunan bir kadının doğumuna yardım ettiğini ancak doğum sırasında bayıldığını anlattı. Kendine geldiğinde bebeğinin yanında olmadığını söyleyen M.D., “Bir süre sonra haberlerde aracın üzerine bırakılmış bir bebek gördüm. C.B.’ye sorduğumda, ‘Sesini çıkarırsan seni de kızlarını da öldürürüm’ diyerek beni tehdit etti” dedi.
Savcılık, M.D.’nin ifadesi üzerine olayla ilgili yeniden soruşturma başlattı.
